tisdag 9 juni 2009

Dag 1 (typ iaf) 2009

Då så mina vänner, då är det dags att skrämma liv i denna blogg igen och berätta lite för er om vad som händer här i Nynäshamn under veckan. Har tyvärr lite internetknas varför uppdateringar inte kommer kunna ske så ofta som förra året. I år kommer uppdateringar när jag befinner mig på mitt fantastiskt trevliga hotellrum (tack Nynäs havsbad för det).
Morgonen började med att jag vaknade 06.10 vilket var en smula onödigt eftersom vi fått löfte om sovmorgon idag. Iallafall så begav jag mig ner till frukosten vid 8.15. Inte helt oväntat var jag först, men en efter en började åkarna att droppa in. Åkare som varit med tidigare år är Busty Wollter och Fabian Bauersachs från tyskland, Libor Podmol, tjeckien och de svenska kusinerna Thom och Fredrik Johansson. Nya åkare för i år är Martin "flap" Snellström, Sverige, Kai Haase, Tyskland och Rasmus (återkommer med efternamnet) ifrån Danmark. Rasmus har f ö varit ödmjuk nog att inte håna oss Svenskar efter debaclet på Råsunda i lördags.
Efter frukosten blev det dags att mötas upp utanför hotellet där det var dags för åkarna att ge sig ut på kajakpaddling. Först fick åkarna en genomgång av ansvarig från Nynäs kajak, som även sponsrade dagens utflykt.

Sen bar det av ut på havet.

Lyckligtvis anlände alla till rätt strand utan att någon välte eller blev alldeles genomblöt.

Väl på plats åkte flytvästarna av och yogamattorna fram. Åkarna skulle få delta i ett yogapass.

Föga överraskande var yogainstruktören (som jag f ö också glömt namnet på, ber om ursäkt för detta) betydligt mjukare i kroppen än åkarna. Men jag antar att 20 år av yoga gör en viss skillnad.

Efter yoga intogs en lunch på stranden och därefter paddlades det tillbaka mot Nynäs havsbad.

Vissa paddlade mer...

Andra mindre...

Sen bar det av till Sweetspot och åkarna fick äntligen åka ut och pröva de nya lines som Fredd och Thom styrt upp.

Alla killarna verkar nöjda med dagens äventyr. Själv är jag väldigt spänd på en av sakerna som ska ske under morgondagen, men det får ni höra mer om vid denna tid imorgon kväll. Nu är det dags att sova, så jag orkar hänga med på allt imorgon...

//Jens

Inga kommentarer: